BETINGELSER

INNLEDNING

Disse betingelsene gjelder mellom deg og den CHAMBR®-butikken du leier chamber (salgsplass) hos.

De gjelder enten du booker via www.chambr.no eller booker direkte med butikken, f.eks. ved oppmøte.

CHAMBR Bergen drives av Beltran AS, org.nr. 931907980. Butikklokalet ligger i Nygårdsgaten 95, 5008 Bergen. Juridisk adresse er Roald Amundsens vei 93, 5063 BERGEN. E-post: bergen@chambr.no Telefon: 702 39 745

Etterhvert som flere butikker åpner i kjeden, vil kontaktinformasjon og selskapsinformasjon til den butikken booker hos finnes her (link) og på ordrebekreftelsen når du booker et chamber.

BETALING

Hele leieperioden betales ved bestilling. Ved online booking kan du betale med Visa, Mastercard eller Vipps, og pengene trekkes fra kortet ditt i det øyeblikket du bestiller. Du blir samtidig gitt tilgang til onlineportalen hvor du kan starte å redigere listen over ting du vil selge. I butikken kan du betale med Vipps, BankAxept, Visa eller Mastercard eller kontant. Din konto hos oss kan også benyttes hvis du har tilstrekkelig saldo.

PRISER OG PROVISJON

Oppdaterte priser finner du på nettsiden vår, disse er inkludert mva. Vi trekker provisjon av ditt salg slik det fremkommer av prisliste, før utbetaling av din fortjeneste.

AVEBESTILLING OG ANGRERETT

Når du bestiller en chamber på internett har du 14 dagers angrerett. Angreretten gjelder ikke etter at leieperioden har startet, og leie refunderes derfor ikke hvis leieperioden har startet. Når du bestiller en chamber ved oppmøte i butikken er det ingen angrerett. Ønsker du å benytte angreretten må du kontakte butikken via kontaktinformasjonen som finnes på www.chambr.no.

RETUR OG REKLAMASJON

Det er ikke angrerett på varer som kjøpes i butikk. Varer som er kjøpt og tatt med ut fra butikken kan ikke byttes. Alle varer selges som de er og i den tilstand kjøperen besiktiger dem. Hvis det likevel kommer krav fra en kjøper av en vare, f.eks at varen er en kopivare, varen er defekt, eller varen har skjulte feil/mangler, kan varen bli tatt i retur og salget bli tilbakeført og motregnet selgers salg.

SALG AV NYE VARER

Det er ikke tillatt å drive butikk via stand hos CHAMBR® uten forhåndsgodkjenning fra CHAMBR®. Det vil si at du ikke kan selge egenproduserte varer eller varer kjøpt inn for videresalg. Det er ikke tillatt å legge ut reklamemateriell i butikken.

Virksomheter som ønsker å selge varer hos CHAMBR®, må få dette forhåndsgodkjent av CHAMBR®. Slik booking kan ikke skje online. Virksomheten er selv ansvarlig for all offentlig innrapportering til skattemyndighetene.

EIENDOMSRETT

Du som selger står selv ansvarlig for å ha full eiendomsrett og rett til å selge varene. CHAMBR® overtar ingen eiendomsrett til varene i forbindelse med formidling av salg. Eiendomsretten tilfaller kjøper når CHAMBR® på vegne av selger, selger varen i butikken.

OPPSTART

Henvend deg til personalet i butikken når din leieperiode starter, så vi kan hjelpe deg i gang.

Dersom du ikke kommet med dine varer i løpet av første dag av leieperioden, kan CHAMBR® uten forvarsel leie ut din chamber til noen andre.

VARENS TILSTAND

Alle varer skal være nyvasket, uten hull og flekker. CHAMBR forbeholder seg rett til å ikke ta imot varer som ikke er rene eller som personalet mener ikke passer til konseptet.

VAREBESKRIVELSE

Alle varer skal være registrert med gode varebeskrivelser og pris via www.chambr.no i din nettleser før du kommer til butikken. F.eks.: Ganni kjole, str. Small, 450 kr. Varebeskrivelsen er viktig for personalet for å unngå bedrageri ved bytte av prislapper, og gjør det enkelt for deg å følge med hjemmefra på hva som blir solgt.

FØLGENDE VARER SKAL IKKE SELGES HOS CHAMBR:

Personalet har rett til å avvise eller fjerne varer som vurderes skadelige for butikkens standard, f.eks. skitne, illeluktende eller uhygieniske varer. Dette gjelder også kopivarer og andre ulovlige varer.

PRISLAPPER (ENDRING AV PRIS)

Print av prislapper skjer i butikken. Prislappen skal være unik for varen og du er selv ansvarlig for at dine varer er riktig merket med CHAMBR® sine prislapper.

Dersom du ønsker å endre pris eller beskrivelse på én eller flere varer, skal dette oppdateres online i kundeportalen, og deretter printes ut nye prislapper som du merker varene med. Overstrekede priser er ugyldige av sikkerhetsmessige årsaker.

Hvis du leier ny chamber, må du skifte prislappene på varene slik at de gjelder den nye bookingen.

UTSTILLING

Det er butikkens personale som stiller ut varene dine der personalet finner det hensiktsmessig og har rett til å flytte om på varene i butikken uten forvarsel. Dette for å sikre et best mulig inntrykk, variasjon og stil.

PÅFYLL

Du kan fylle på med nye varer i hele leieperioden ved booking av en chamber som inkluderer påfyll, se prisliste. Når du f.eks. har solgt fire varer, kan du fylle på med fire nye varer.

RABATT

Sjekk med din butikk om det er tilgang til å sette rabatt. Dersom du ønsker å sette rabatt på varene du selger, sender du en forespørsel via kundeportalen, og når personalet har merket varene dine med rabattskilt får du en bekreftelse på mail.

Merk at rabatten gjelder alle varer du har registrert under den aktuelle bookingen i kundeportalen, så vær oppmerksom på eventuelle varer du ikke ønsker skal selges med rabatt og gi oss beskjed om å ta bort disse før du sender forespørsel om å sette rabatt.

VARESIKRING

Hos CHAMBR® gjør vi alt vi kan for å sikre dine varer best mulig. Vi har alarmer til gratis utlån som du kan bruke på dine varer. Personalet vårt er ekstra årvåkent.

Vi har også rutiner for å sjekke at selgere kun tar med egne varer hjem når de pakker ned.

Følgende forholdsregler anbefales:

• Klesalarmer monteres i en søm eller lomme. Ikke sett alarmen i prislappen, i vaskelappen eller en stropp.

• Fest eventuelle løse deler som hører til varen.

Vi anmelder butikktyveri og bedrageri.

CHAMBR® kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tapte eller ødelagte varer. CHAMBR® er ikke erstatningspliktig ved brann- eller vannskade. Ved uhell, brann, vannskade eller innbruddstyveri kan det være at din innboforsikring dekker ditt tap, men vi oppfordrer deg til å undersøke dette med ditt eget forsikringsselskap.

VARER UTEN PRIS

Hvis en vare mister sin prislapp blir den plassert på "Lost & Found". Vi oppfordrer deg å sjekke «Lost & Found» når du er innom butikken. Hvis du finner noe som tilhører deg på «Lost & Found» skal du ikke ta varen med ut av butikken før du har henvendt deg til personalet for verifisering av eierskap. Varer uten prislapp oppbevares i butikken i 14 dager, hvoretter de tilfaller CHAMBR® som fritt kan donere, kaste eller selge dem.

FORLENGELSE AV LEIEPERIODE

Utvidelse av en reservasjon regnes som en ny leieperiode. Pris bestemmes ut fra lengden på den nye leieperioden.

Leien for den nye perioden trekkes fra det samlede salget ditt. Dersom det ikke er nok til å dekke leien, må leien betales i butikken eller leieperioden forlenges online.

AVSLUTTE LEIEPERIODE

Henvend deg til personalet i butikken når du kommer for å hente eventuelle usolgte varer.

Varene skal hentes siste dag i din leieperiode. Husk å ta med ID og du er selv ansvarlig for å hente varene.

Husk å se etter dine varer i "Lost & Found".

Det er viktig at alle prislapper og tyverisikringer blir sittende på varene, da varer uten prislapper ikke må taes ut av butikken. Personalet fjerner alle alarmer.

Dersom du ikke har mulighet til å pakke ned selv eller få noen du kjenner til å pakke ned, kan du forlenge leieperioden eller benytte deg av vår pakketjeneste, se prisliste. Skal en annen pakke ned for deg, sørg for å ringe butikken og gi beskjed om dette.

Dersom varene ikke er hentet ikke i tide, blir leieperioden automatisk forlenget med 1 uke om gangen. Hvis din chamber er booket videre av noen andre, pakker vi den ned mot et gebyr, se prisliste på www.chambr.no. Varene skal da hentes innen 7 dager. Gebyr tilkommer for oppbevaring av varene utover dette, se prisliste. Etter 14 dager tilfaller varene CHAMBR® og har rett til å donere, kaste eller selge dem.

Nedpakking, oppbevaring og forlengelser trekkes fra det samlede salget ditt eller må betales i butikken.

FUNNET VARE

Dersom vi finner en vare som tilhører deg etter at leieperioden er slutt, sender vi deg en melding. Er varen ikke hentet innen 14 dager, overtar butikken varen og har rett til å donere, kaste eller selge den.

UTBETALING

CHAMBR® utbetaler fortjenesten din direkte til det kontonummeret som er registrert på deg.

I forbindelse med utbetaling trekkes provisjonen og utestående leie og annen gjeld. Avregning for hver utbetaling er tilgjengelig i kundeprofilen din og sendes også på mail.

Vi overfører utestående fortjeneste én gang i måneden:

• Salg fra 1. - 31. utbetales den 15. påfølgende måned.

Hvis utbetalingsdatoen ikke er en virkedag, overføres pengene neste virkedag. Utbetalingen av fortjenesten din skal skje senest 30 dager etter leieperiodens opphør.

ANNET

SPESIELT FOR ARRANGEMENTER

Andre betingelser kan gjelde ved spesielle arrangement. Det fremkommer da i omtalen av arrangementet.

PERSONVERN

CHAMBR® forstår og respekterer viktigheten av privatliv på internett. Vi vil ikke selge ditt navn, adresse, e-postadresse, kredittkortinformasjon eller personlige data til tredjepart uten din tillatelse. For øvrig vises det til våre personvernbestemmelser som du finner på www.chambr.no.

ØVRIGE BETINGELSER

CHAMBR® forbeholder seg retten til å bortvise kunder. CHAMBR® forbeholder seg retten til å endre åpningstider, stengte dager og utforming av butikkene. Vi forbeholder oss retten til å foreta endringer og utarbeide tillegg til disse vilkår.